. Saat Hati Berbicara .

www.tips-fb.com Views



Bila hati berbicara sendiri...
Bila diri tak terpujuk lagi...
Bila airmata hanya mampu mengalir...
Bila pena hanya mampu melakarkan suara yang berlagu sendu..
Hanya padaMu tempat aku meluahkan rasa hati ini...
Ku tatap, ku baca bait-bait cinta yang tak pernah dusta...
Ternyata air mata membasahi pipi..
Kerana aku benar-benar hamba yang tak punya apa-apa...
Hanya mampu berteduh direndang kasihMu..
Mengharap belas dan ihsanMu dalam segenap keadaan dan situasi..
Aku lemah Ya Allah...
Aku hina Ya Allah...
Namun aku mengharap agar rahmat kasih sayangMu mengatasi segalanya...


Cukupkanlah aku dengan apa yang Kau kurniakan kepadaku..
Jadikan kecintaan kepadaMu lebih aku cintai dari apa-apa yang ada di dunia ini..
Jadikan kembali kepadaMu cukup aku nantikan dengan persiapan rapi..
Agar ianya menjadi satu pertemuan yang Kau nantikan...
Jangan Kau hina aku dengan kelemahan ini ya Allah..
Tapi bantulah aku untuk menjadi hambaMu yang sentiasa mengingati Engkau dalam segenap ruang kehidupan ini..
Bantulah aku ya Allah..
Bantulah aku untuk meraih cintaMu..
Meraih cinta abadi buat insan dalam mencari damai yang hilang...


Saat airmata ini ingin mengalir..
Biarlah ianya mengalir hanya keranaMu ya Allah..
Saat hati ini rapuh...
Kuatkanlah ianya dengan peringatan dariMu ya Allah..
Ingatkan aku melalui kalamMu yang tidak pernah berdusta...
Saat aku kesunyian sendirian,
Engkaulah teman paling hampir...
Yang dapat ku adukan segala resah hati kecilku..
Saat aku kelelahan kerana kelemahan diri yang tak mampu aku atasi..
Kau setia mengingatkan aku bahawasanya segalanya adalah kekuasaanMu
Dan bukan kekuasaan aku..
Aku hanya berusaha dan Kau yang menentukan segalanya..
Kerana segala-galanya tertakluk pada kehendakMu jua..
Dan biarkan air mata ini terus mengalir membasahi sejadah iman..
Agar aku sedar Kau adalah teman sejati tika suka dan dukaku..
Kerana KAU KEKASIH ABADIKU....
ALLAH HU RABBI.. INNAMA ASYKU BASSI WA HUZNI ILA ALLAH...



credit to Aku Dengan Dia



Do you like this? Apa lagi , sila la LIKE (‾⌣‾)♉

Sarah suka orang yang rajin membaca nih!Nak2 lau suka bg comment.. ;)

0 comments :

Post a Comment

  • Home
  • Login
  • my FB!
  • Comel
  • Tutorial
  • About Me!